EST Maainfo Maaeluvõrgustiku teenistus Maainfo Maaeluvõrgustik Maainfo UUDISED
 
 
Maainfo
Kontakt
Maainfo
EST   Maainfo   ENG
 
  Maaeluvõrgustik
Maainfo
Maainfo
MAK 2014-2020 PROJEKTINÄITED
Maainfo
INFOKIRI VÕRGUKIRI
Maainfo
TASKUHÄÄLING "MAAELU JUTUD"
Maainfo
VEEBI TV
Maainfo
NÄITUSED
Maainfo
AVATUD TALUDE PÄEV 2024
Maainfo
ARUKAD KÜLAD
Maainfo
MAAPIIRKONDADE PIKAAJALINE VISIOON
Maainfo
KOHALIKU TOIDU VÕRGUSTIKUD
Maainfo
KESKKOND JA KESTLIKKUS
Maainfo
NAISED MAAPIIRKONNAS
Maainfo
EUROOPA ÜPP VÕRGUSTIK
Maainfo
INFOMATERJALID
Maainfo
EESTI MAAELUVÕRGUSTIK 2014-2020
  INNOVATSIOONIVÕRGUSTIK
Maainfo
  LEADER
Maainfo
  Trükised
Maainfo
  Maaeluvõrgustiku teenistuse kontaktid
Maainfo

UUDISED

   

MAAELUMINISTEERIUM: Kohalikku toitu turustavate võrgustike edu alus on läbimõeldud turundusstrateegia

Allikas: Maaeluministeeriumi pressiteade
16. november 2018. a

Koostööprojekti „Baltic Sea Food“ esimeses etapis korraldati uuring, et kaardistada kohalikku toitu turustavate võrgustike toimimismudelid kümnes Läänemere-äärses riigis. Uuringu tulemustest selgus, et kohalike põllumajandus- ja toidutoodete pakkumisel on palju ühiseid kitsaskohti, nagu piisava ja ühtlase toodete mahu puudumine ning logistika ja jaotussüsteemiga kaasnevad suured kulud.

 

Maaeluministeeriumi ekspordi ja turuarenduse büroo juhataja Kadi Raudsepa sõnul selgus uuringust, et toiduvõrgustike toimiva ärimudeli väljatöötamiseks tuleb arvestada tootjate, turustajate, võrgustike ja toidupakkujate vajaduste ja nõuetega ning võimaldada mudelis mõningast paindlikkust: „Projekti eesmärk ei ole luua üht keskset mudelit, mis peaks toimima kõikides riikides, vaid projekti tulem peaks olema pigem praktiline tööriist, mida saab vastavalt oludele kohandada.“

Kadi Raudsepp rõhutas, et lisaks kvaliteetsetele toodetele on toiduvõrgustiku edu alus ka oma toodete kohta piisava informatsiooni jagamine ja läbimõeldud turundusstrateegia. „Oma sihtrühmale info jagamisel tuleb läbi mõelda infokanalite valik ning see, millise detailsusega kliendid toodete kohta informatsiooni vajavad. Turundusstrateegia peaks kindlasti sisaldama oma loo jutustamist, samuti tuleks saavutada oma klientidega isiklik kontakt ning tõsta ka lõpptarbijate teadlikkust,“ võttis Raudsepp uuringutulemused kokku.

Tulemuste põhjal sai kinnitust ka vajadus funktsionaalse e-platvormi järele, mis ideaaljuhul võimaldaks toiduvõrgustikel jälgida laoseisu, väljastada arveid ja pakuks ka teisi vajalikke tugifunktsioone.

Alates 1. oktoobrist 2017 kuni 30. septembrini 2020 teevad kümne Läänemere-äärse riigi 14 toiduvaldkonna organisatsiooni koostööd Interreg Baltic Sea Region programmist rahastatava projekti "Baltic Sea Food" raames, et töötada välja toimiv ärimudel, mis aitaks piirkondlikel toiduvõrgustikel kohalikke toidutooteid tõhusamalt ja kuluefektiivsemalt turustada.

Projekti esimeses etapis tehti uuring, et kaardistada kohalike toidutoodete turustamise olukord projektis osalevates riikides. Uuringu tulemused on projekti järgmise etapi lähteandmeteks, mille põhjal hakatakse kokku panema ärimudelit. Uuringu tegemist koordineeris Lahti Rakenduskõrgkool, kes koostas küsitluse ankeedi ning lõppraporti. Projekti juhtpartner on Maaeluministeerium, teised Eesti projektipartnerid on MTÜ Eesti Maaturism ning Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda MTÜ.

Projekti „Baltic Sea Food“ kaasrahastatakse Interregi Läänemere piirkonna programmist ja ELi eelarvest.

  • Rohkem infot projektist ja lõppraporti kokkuvõte
  • Riikides tehtud uuringute vaheraportid on üleval projekti veebilehel

 

Aprill 2024
Tagasi Edasi
Maainfo


2 logo maaeluvõrgustikule

 
 
Maainfo
  Jäneda, Tapa vald 73602, Lääne-Virumaa, seminar (at) metk.agri.ee
Maainfo